HDLU Istre poziva domaće i strane umjetnike da se prijave za sudjelovanje u projektu “Otvoreni pulski bijenale crteža 2021.” koji će se održati od 17. 9. do 6. 10. 2021. godine.

Molimo autore da se prijave prema uputama kako slijedi:

Način prijave:

  • prijavu (cjelovito popunjen prijavni obrazac, fotografije i opis djela) autori šalju do 1. 9. 2021. na e-adresu istrehdlui2020@gmail.com
  • odabir prijavljenih radova izvršit će Umjetnički savjet HDLU-a Istre (Milan Marin, Eugen Borkovsky, Breza Žižović, Iva Fonović i Iva Gašparić) do 5. 9. 2021., kada će autori biti obaviješteni o rezultatima odabira
  • odabrane radove autori dostavljaju u sjedište HDLU-a Istre u Zagrebačkoj 4, u Puli, osobno ili poštom, do 15. 9. 2021. do 15 sati.

Napomena:

  • autori mogu prijaviti 1 rad, ukoliko nije diptih, potliptih ili serija koja predstavlja cjelinu
  • veličina rada ne smije bit veća od 70 x 100 cm
  • fotografije radova šalju se u JPG formatu, niže razlučivosti
  • fotografije moraju biti imenovane (prezime, ime autora, naziv rada, tehnika, dimenzije, godina produkcije)
  • radovi za izlaganje dostavljaju se bez okvira, paspartua i sličnih dodataka ukoliko navedeni nisu sastavni dio koncepta rada

Izložba će biti otvorena 17. rujna 2021., a zatvorena 6. listopada 2021.

Za sudjelovanje u projektu predviđena je kotizacija koja se uplaćuje NAKON ODABIRA RADOVA:

– za članove HDLU-a Istre: 50,00 kuna

– za članove drugih HDLU-ova: 100,00 kuna

– za autore izvan Hrvatske 15 €

Podaci za uplatu kotizacije:

HDLU ISTRE, Zagrebačka 4, 52100 Pula

IBAN: HR6624070001118016015

MODEL: HR00

POZIV NA BROJ: 2021

SVRHA: Uplata kotizacije za projekt „Otvoreni pulski bijenale crteža 2021.“

Otvoreni pulski bijenale crteža 2021.

Crtež (engl. drawing, franc. dessin, njem. Zeichnung, tal. disegno) je grafički prikaz oblika na nekoj površini. U širem smislu slika predmeta ili pojava, rađena pomoću grafičkih sredstava linijom, znakom, mrljom. Kombiniranjem čistih linija, spajanjem crta i mrlja, kontrastom crnog i bijelog, efektom svjetla i sjene postiže se linearnost, odnosno plastičnost crteža. Upotrebljava se uglavnom jedna boja, no nisu rijetki crteži u različitim bojama. Crtež je način univerzalnog izražavanja i stariji je od pisane riječi. Razvijao se između utilitarnih primjena s jedne strane i čiste fantazije s druge, dok nije postao bitan faktor figuralne umjetnosti (Enciklopedija likovnih umjetnosti).

Nula dies sine linea poznata je sintagma grčkog slikara Apellesa iz Kolofona (IV. stoljeće pr. Kr.). Veliki crtač i dvorski slikar Aleksandra Velikog, čije riječi i anegdote o njemu navodi Plinije Stariji u svom djelu „Naturalis historia“, smatrao je da je kontinuitet u likovnom stvaralaštvu, ili drugim riječima svakodnevno crtanje i slikanje, osnova umjetničkog obrazovanja.

Likovne discipline ne mogu se zamisliti bez crteža kao osnove, početka, bilo u slikarstvu, kiparstvu, grafici ili arhitekturi.

Umjetnički crtež može biti početna studija ili završeno djelo.

Materijali koji se koriste kao podloga za crtež raznovrsni su. U paleolitiku je prva podloga bila kamen, stijena pećinskog čovjeka, danas u svijetu suvremenog umjetničkog izraza medij za crtež može biti gotovo sve: kamen, opeka, kosti, drvo, bakar, željezo, sve vrste metala, svila, bilo koje platno, papir, voda, svjetlo itd. Likovna sredstva crteža su kontura, volumen i mrlja. Konturom, čistom linijom, umjetnici se služe od antike do danas (linearni crtež). Volumen se postiže kontrastima, svjetlom i sjenom, to je takozvana crtačka modelacija. Načini modeliranja crteža su šrafurom (grafika), plohama (ugljen i meka guma) i sl. Nježniji tonovi postižu se tekućim crtačkim materijalima (lavirani tuš, graduiranjem jedne boje – grisaille). Prijelaz s linearnog i plastičnog crtanja na tonsko izvodi se tehnikom sfumato. Mrljama su rađeni oni crteži kojima je osnova boja ili ton.

Ovaj projekt artikulira crtež kao likovnu disciplinu, a autori imaju potpunu slobodu odabira teme.

Prijavnicu možete skinuti klikom na poveznicu

Application form You can download on link

Facebook

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.