HDLU Istre poziva članove svih HDLU-ova u Hrvatskoj na sudjelovanje u selektiranom tematskom projektu „Crni labud“.

UVJETI SUDJELOVANJA U PROJEKTU
U projektu mogu sudjelovati članovi svih hrvatskih društava likovnih umjetnika u RH.
Kustos projekta selektirat će prijavljene radove. Izbor medija i veličina rada su slobodni, s tim da umjetnici moraju voditi računa o veličini galerijskog prostora HDLU-a Istre s obzirom na to da radovi koji zbog svojih dimenzija ne bi mogli biti izloženi, neće biti prihvaćeni. Također, mole se autori da zbog trenutne situacije u organizaciji kulturnih događanja participiraju radovima koji ne zahtijevaju visoke troškove transporta.
• Prijavu, fotografije i opise radova autori šalju do 20. 8. 2020. na e-mail adresu HDLU-a Istre hdlu.istre@inet.hr.
• Odabir pristiglih radova izvršit će se do 27. 8. 2020., kada će autori bit obaviješteni o
rezultatima izbora.
• Izabrane radove autori dostavljaju u sjedište HDLU-a istre u Zagrebačkoj 4 do 2. 9. 2020. godine.
Izložba odabranih radova na predloženu temu projekta bit će otvorena 4. 9. 2020., a zatvorena 9. 10. 2020.

Za sudjelovanje u projektu predviđena je kotizacija:
– za članove HDLU-a Istre 50,00 kuna
– za članove drugih HDLU-ova u RH 100,00 kuna
PODACI ZA UPLATU KOTIZACIJE:
Kotizacija se može uplatiti na račun HDLU-a prema sljedećim podacima:
HDLU ISTRE
Zagrebačka 4
52100 Pula
IBAN: HR6624070001118016015
MODEL: HR00
POZIV NA BROJ: 2020
SVRHA: Uplata kotizacije za projekt Crni labud

NAPOMENA: Autori su dužni kopiju uplatnice priložiti prijavi!

O projektu

Crni labud
Bijela kokoš

Crni labud je metafora za iznenadni događaj s dalekosežnim posljedicama, odnosno
za koncept modernog menadžmenta koji, umjesto predviđanja i izbjegavanja,
organizacije i sistematizacije tih dalekosežnih posljedica, navodi na elementarnu
pripremljenost za nošenje s njima. Koncept je popularizirao libanonsko-američki
statističar Nassim Nicholas Taleb u svom bestseleru The Black Swan: The Impact of
the Highly Improbable iz 2007. godine.
Događaj koji je učinio neizmjeriv pomak u percepciji svijeta i postojanja, o kojem
Taleb piše, jest otkriće da u Australiji postoje i crni labudovi, dok se dugo i čvrsto
vjerovalo da postoje samo bijeli.
Živimo u vremenu u kojem se zavaravamo mišljenjem da znamo više no što zapravo
znamo, posebice jer smo stvorili svijet koji više ne razumijemo.
Ljudska se misao fokusira na repetitivno i poznato, dok se neki “ekstremni” događaji
tretiraju kao iznimke. Je li neznanje to što priječi percepciju?
Je li korona Crni labud na globalnoj razini? Teorija Crnog labuda inzistira na tome da
su baš takvi “iznimni” događaji ključni u kreiranju budućnosti, odnosno da je
budućnost zapravo nepredvidiva.
U svijetu vizualnih umjetnosti svjedočimo novim porukama, novim tehnologijama,
novim rukopisima, novim autorima koji iskoče iz oceana poslovične neprimjetljivosti,
koji nisu main stream, nisu tek proizvod, već inovativni crni labudovi koji mijenjaju
tijek razvoja ne samo galerijskih djelatnosti, već i svojih osobnih percepcija.
Kako zapravo percipiramo povijesne i aktualne događaje te kakva su izobličenja
prisutna u takvoj percepciji, gdje griješimo u bavljenju budućnošću i koja su
ograničenja pojedinih “znanosti” i “umjetnosti”, kako tematiziramo “ekstremne“
događaje i djela… tema je ove izložbe.
Analizirajući rad umjetnika moramo moći razumjeti i pratiti kontinuitet njegovog rada
sa zajedničkom potpisnom crtom autorstva, autorskim rukopisom, onom niti koja se
provlači kroz svaki rad. No, u opusu umjetnika pronalazimo čak i kontroverzna djela,
naoko sasvim drugačija od većinskog izričaja, a opet protkana istim duhom i
rukopisom.
Koje vaše djelo možete izdvojiti kao ono koje nije specifičnog rukopisa po kojem vas
poznajemo na prvu, koji vaš rad ima snažnu vizualnu poruku i rukopis nakon kojeg
ste zarotirali vaše dosadašnje stvaranje?
Koji je taj Crni labud koji će skrenuti pozornost publike snagom postojanja?
Hoće li ova izložba dalekosežno utjecati na autore? Vjerujemo li u to?

Roberta Weissman Nagy

 

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime