Natječaj za izlaganje u sklopu tematskog projekta HDLUa Istre – „Paradigmatski ritmovi anestezije“

HDLU Istre raspisuje natječaj za izlaganje u sklopu tematskog projekta pod nazivom „Paradigmatski ritmovi anestezije“ kustosa Andreja Zbašnika.
Pravo prijave imaju umjetnici s prebivalištem u Republici Hrvatskoj, neovisno o pripadnosti umjetničkim udrugama.

PROPOZICIJE NATJEČAJA
Prijava treba sadržavati:

    1. Kontakt podatke – ime i prezime, datum rođenja, adresa, broj telefona i e-mail.
    2. Profesionalni životopis – u PDF formatu.
    3. Dokumentaciju o prijavljenom radu – fotografija rada u visokoj kvaliteti u JPG ili PNG formatu s podacima o radu u nazivu datoteke (prezime i ime autora, naziv rada, tehnika, dimenzije, godina) – primjer: Ivić Ivan, Snovi, kombinirana tehnika, 100×100 cm, 2025.jpg.

Izjavu umjetnika o vlastitom umjetničkom radu – tekst u PDF formatu koji uključuje opis rada, korištene materijale, postupke i prostorne dimenzije.

Prijave se šalju u digitalnom formatu na e-mail adresu istrehdlui2020@gmail.com s naznakom:
„Natječaj za izlaganje u sklopu projekta Paradigmatski ritmovi anestezije“.

Rok za slanje prijava:
Prijave se primaju do utorka, 15. svibnja 2025. do 15:00 sati. Nepotpune prijave, kao i prijave pristigle nakon isteka roka, neće biti razmatrane.

Selekcija radova:
Selekciju radova provest će kustos. Obavijest o selekciji radova bit će dostavljena najkasnije do ponedjeljka, 20. svibnja 2025. godine.

Dostava i povrat radova:
Nakon selekcije, HDLU Istre obavijestit će selektirane autore o datumu do kojeg trebaju dostaviti rad za izložbu. Selektirani radovi dostavljaju se na adresu galerije HDLUa Istre, Zagrebačka 4, Pula osobno radnim danom od 9 do 15 sati ili putem pošte, PREPORUČENOM POŠILJKOM, također radnim danom od 9 do 15 sati, s naznakom da pošiljka bude dostavljena na adresu galerije, a ne u poštanski ured. HDLU Istre ne odgovara za radove koji nisu dostavljeni u galeriju kako je propisano ovim pozivom.

Po završetku izložbe HDLU Istre može vratiti autorima radove poštom ukoliko isti ne prelaze mjere 60×60 cm i težinu 2 kg, i to na njihov trošak.

NAPOMENA:
Umjetnici koji nisu članovi HDLUa Istre, a odluče se prijaviti na ovaj natječaj – dužni su platiti kotizaciju neovisno o selekciji radova.
Kotizacija se podmiruje online prema sljedećim podacima:
HDLU ISTRE
Zagrebačka 4 , 52100 Pula
IBAN: HR6624070001118016015
Poziv na broj: 2025
MODEL: HR00
SVRHA: Kotizacija (navesti ime prezime autora koji uplaćuje)
Iznos: 13,00 €
Svi odabrani autori po završetku izložbe dobivaju katalog izložbe.
Za sve dodatne informacije molimo autore da se obrate na: istrehdlui2020@gmail.com

 

O projektu: „PARADIGMATSKI RITMOVI ANESTEZIJE“

Sveukupno postojanje kao da je utemeljeno između proživljavanja ugode i boli, naime, život se temelji na ljubavnom užitku spajanja i stvaranja života, kroz razne manifestacije i emanacije ljubavi, kao i na proždiranju i vječnoj transformaciji životnih oblika, što se događa kroz egzistencijalnu praksu ubijanja, proždiranja i asimilacije mrtvog tkiva bića u živo tkivo bića.

Posebno je istaknuta maksima vječnog ritma anestezije. Naime, civilizacijski kalupi, određenja i nastojanja, od političko-gospodarskih preko religijsko-umjetničkih uporno naglašavaju jednu poetsko-egzistencijalnu paradigmu, a ona je nastojanje da se život učini manje bolnim, štoviše bezbolnim, dakle da egzistencija, a samim time i esencija, postane oslobođena trpljenja boli i neugodnih emocionalnih stanja i relacija. Sveopća kulturološka anestezija i uporno anestetiziranje bitka, putem medijskog programiranja, industrije lijekova koji poništavaju bol, serviranja ugodnih užitaka i lagodnog života, sve do antistresnih tečajeva raznih psiholoških modela i ezoterijskih praksi, uporno nastoje život učiniti ugodnim i blaženim, odnosno u progresu prostor-vremena, što više bezbolnim i s tendencijom da se što manje i rjeđe pati i proživljava bol.

Iako jedino kroz traumatska i bolna iskustva u stvari usvajamo one bitne vrijednosti bivanja, barem u opravdanim aksiološkim sustavima, ipak civilizacijska nastojanja, estetska i etička, svoju dominantnu
strukturu ostvaruju kroz permanentno nastojanje dostizanja stanja povoljnog ritma anestezije, poništavanja boli i trajanja bez bolnih iskustava, unatoč sadističkim i mazohističkim ekstremima, upravo način i sredstva putem kojih se suočavamo i na koji način reagiramo na bolna iskustva određuje i definira našu ljudsku vrijednost i u konačnici našu sposobnost da se prilagodimo i pobijedimo vječnu istinu straha i dileme u vezi obračunavanja s onim aspektima životnih strujanja koji nisu ugodni niti poželjni i koje većina uglavnom želi izbjeći i anulirati iz vlastitog života.

Dakle, upravo je anestezija ključni energetski potencijal smislenog razumijevanja i valoriziranja ljudske patnje, potrage i podnošenja egzistencijalne boli u raznim inačicama, unutar estetskih, političkih,
ekonomskih, etičkih, religijskih, poetskih i pragmatičnih procesa, usudio bih se reći da bez boli i bez poništavanja neugodne činjenice boli nema spoznaje, niti onog nektara slatke vizije o smislu i bestežinskom idealu vječnih nastojanja bivanja, u stremljenju prema egzistenciji ugode, mira, spokoja, radosti, dakle prema odsutnosti nemira, nespokoja, nesreće, svega onoga što je bolno i neugodno, teško podnošljivo i zbog čega nam je život težak i naporan.

Umjetnička reakcija o promišljanju anestezije kao sveopće paradigme ugodnog trajanja može se izraziti na mnogo načina, međutim svaki čovjek/umjetnik ima svoju viziju i način anestetiziranja, poništavanja boli.

Dakle, izraziti kroz umjetnički diskurs osjećanje, kritičku valorizaciju, mišljenje i poimanje anestezije prostora /vremena/ideje/materije/etera… u širokom kontekstualnom i konceptualnom okviru, kroz razne medije i mogućnosti, problemski je zadatak/izazov ovog projekta.
Izraziti ritam anestezije u vlastitom životu i način podnošenja i anuliranja esencijalne i egzistencijalne, individualne i kolektivne boli putem kreativne transpozicije/premještanja iskustva boli u umjetnički medij, to je problemski izazov, tema i okosnica ovog projekta.
Andrej Zbašnik